دکتر پارکر هفت مهارت اصلی رو برای کنترل کردن رفتارهای کودکان بیش فعال مطرح کرده است:
مهارت اول:تمرکز بر رفتارهای مثبت
قبل از اینکه رفتارهای کودک خود را تغییر دهید باید رفتارهای خود را تغییر دهید.سعی کنید به رفتارهای مثبت آن ها واکنش نشان دهید و رفتارهای منفی او را نادیده بگیرید.

مهارت دوم:ارتباط روشن و شفاف
قوانینی را برای انجام امور در خانه تعیین کنید و این قوانین را واضح به او بگویید و رعایت قوانین را به طور جدی دنبال کنید و در انجام آن ها اقتدار داشته باشید.
مهارت سوم: آموزش اطاعت کردن
ابتدا به کودکان خود دستورات ساده بدهید(دستوراتی که می دانید آن ها انجام می دهند) و سپس دستورات سخت تر را ارائه بدهید. هنگامی که دستور پذیری داشتند به آن ها بازخورد فوری نشان دهید و آن ها را تشویق کنید. آموزش اطاعت کردن را در طول روز تمرین کنید.

مهارت چهارم:ارائه دستورات موثر
هنگامی کودکتان به دستور شما بی توجهی کرد با کودکتان صحبت نکنید و‌ وارد مذاکره نشوید و از اجبار و تنبیه بدنی و داد زدن اجتناب کنید و تمرین دستور پذیری را به ساعاتی بعد موکول کنید.

مهارت پنجم: استفاده از قرارداد رفتاری
انتظارات خود از کودک را به طور شفاف بیان کنید و آن ها داخل جدولی بنویسید و روی دیوار نصب کنید.هنگام انجام رفتار مثبت آن ها را داخل جدول علامت گذاری کنید و برای کودکان خود جایزه ای در نظر بگیرید.

مهارت ششم: محرومیت
هنگام بد رفتاری کودکانتان با احتیاط از پند و اندرز استفاده کنید و سعی کنید مشکلات را دوستانه حل کنید اما اگر بد رفتاری ها ادامه داشت و آسیب رسان بود از محرومیت(محرومیت از وسایل و فعالیت ها با تایم محدود) استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از محرومیت، اثر آن را کاهش می دهد.

مهارت هفتم:آموزش مهارت حل مسئله
هنگامی که با کودک خود به مشکلی برخوردید ابتدا با یکدیگر مشکل را شناسایی کنید و به راه حل های مختلف فکر کنید. سپس با بررسی پیامد راه حل ها، بهترین راه حل را انتخاب کنید.