1.الگوی مناسب برای کودکان باشید: بزرگترها منبع اصلی یادگیری برای کودکان هستند و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنها دارند. به جای نگرانی و اضطراب بیش از حد، تمرینهای تن آرامی(ریلکسیشن) را به فرزندان خود بیاموزید.
۲. آموزش تاب آوری و حل مسئله: درخانه ماندن به واسطه سرگرم کردن کودک با بازی، کتاب خواندن، همکاری در کارهای منزل و… می تواند کودکان را به سمت سازگاری و رشد بهینه سوق دهد.
۳. تقویت روحیه همدلی: به کودکان بیاموزید که رفتارهای فردی و رعایت کردن اصول و قوانینی که در هر شرایطی و محیطی باید را رعایت کنیم(بعنوان مثال شستشوی دستها، در خانه ماندن در شرایط حاضر) چه تأثیری بر آسایش و سلامتی دیگران دارد. این روزها بهترین فرصت برای تقویت روحیه همدلی است. ۴. شناخت رفتارهای مناسب: در شرایطی که همه برای زنده ماندن و زندگی کردن تلاش می کنند، برخی فقط بدنبال منافع شخصی خود هستند(سفر می روند، مواد بهداشتی را احتکار می کنندو …) و در مقابل، افرادی هم از جان مایه می گذارند که تمام اینها الگوی رفتار خوب و بد را نشان می دهد. شاید شرایط پیش آمده بتواند زمینه رشد روحی و جسمی ما و فرزندانمان را بیشتر از قبل فراهم کند.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید