اختلالات یادگیری

هر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمون‌های معیار خواندن و نوشتن و محاسبه از آنچه انتظار می‌رود بسیار کمتر باشد، اختلال یادگیری توصیف می‌شود.این کودکان ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزن‌شان حاکی از بهنجار بودن آنان است.این کودکان در یک یا چند فرایند شناختی ذهن اختلال دارند وظیفهٔ کارشناسان تشخیص صحیح جبران ناتوانی یادگیری و  کمک به ارتقا و رشد ذهنی کودک است.

.

اختلالات یادگیری

متخصصین کلینیک کودک و نوجوان با روزآمدترین روش ها تشخیص صحیح مشکل کودک و متعاقب آن جبران ناتوانی یادگیری و  کمک به ارتقا و رشد ذهنی کودک را در اولویت دارند.

.

علایم

روخوانی دشوار، کند و نادرست کلمات
اشکال در درک معنی آنچه که خوانده می شود.
مشکلات هجی کردن
اشکالات بیان نوشتاری
اشکال در یادگیری مفاهیم و معانی اعداد یا محاسبات
اشکال در استدلالات ریاضی

زمینه های ارثی ، شرایط دوران بارداری و  دوران خردسالی ، علل فیزیولوژیک مغزی ، علل عاطفی – هیجانی ، نارسایی های آموزشی بویژه روش های غلط و ناکارآمد آموزش و به کارگیری افراد غیر متخصص در آموزش و تربیت کودک و …. سبب ایجاد اختلالات یادگیری می شوند.

درمان

این اختلالات قابل درمان هستند و کودکان مبتلا باید تحت روش های درمانی چند رشته ای قرار گیرند.

موسیقی درمانی ، گفتار درمانی ، رفتار درمانی ، توانبخشی شناختی و نوروپسیکولوژیک ، بازی درمانی و …. برای این کودکان توصیه می شود.

Neurology

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibur ridiculus mus.

Neurology

Cras dapibus. Vivamus semper nisi

Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis.

Aenean commodo eget dolor sit amet

Donec elit libero, sodales nec, volutpat a, suscipit non, turpis. Nullam sagittis. Suspendisse pulvinar, augue ac venenatis condic pellentesque. Curae; Fusce id purus. Ut varius tincidunt libero.

Diagnostic Imaging

Diagnostic Imaging